Het Grote Blogger Diner

Published Oct 26, 22
10 min read

Blogger Photoblog

Kortom: berichten, pagina’s, weergave en plugins zijn de belangrijkste menu-items. We gaan zo eerst de opmaak van url’s aanpassen. Dat duurt 20 seconden (how to be a successful book blogger). Daarna maken we even snel een paar simpele pagina’s. Dan gaan we een menu aanmaken. Dan passen we de sidebar een klein beetje aan. Dan passen we de titel en de tagline even aan en voegen we evt een logo toe.



Daarna voegen we een contactformulier toe. Daarna publiceren we ons eerste blog. En tot slot gaan we een design kiezen. Ik snap dat je waarschijnlijk direct met het design wil beginnen, maar het is beter en handiger om eerst te beginnen met een goede basis. Dat maakt het aanpassen van het design later ook zo veel makkelijker en je voorkomt dat je fouten maakt.

We moeten eerst de opmaak van de webadressen aanpassen. Als je dat niet zou doen, dan krijgt een nieuwe pagina bijvoorbeeld de url: domeinnaam. nl/p=231. Dat is niet duidelijk. Door de structuur aan te passen wordt de url gebaseerd op de titel van de pagina, bijvoorbeeld domeinnaam. nl/contact. Hoe doe je dat? Klik op Instellingen.

Vink Post name/Berichtnaam aan. Klik op Save Changes (onderaan de pagina). En je bent klaar. Nu gaan we even een contactpagina maken en een ‘over’-pagina. We maken alleen de pagina’s aan. Invullen mag je later doen. Waarom gaan we dit doen? Omdat we in de volgende stap bespreken hoe we een menu aanmaken.



Om de sidebar van je blog aan te passen ga je naar Weergave/Appearance en klik op je op ‘Widgets’. Een widget is een blokje functionaliteit. Zo heb je een widget voor tekst. Een widget voor een afbeelding. Of een widget voor een zoekbalk. Je kan items uit je sidebar halen door ze uit het ‘sidebar’-blokje te slepen.

Application Blogger

Verder kan je hier, net als bij het menu, de volgorde veranderen door ze te slepen naar de juiste positie. Als je geen sidebar wilt, dan moet je elke widget uit jouw sidebar verwijderen. Bij ‘Available widgets’ aan de rechterkant, kan je widgets aan jouw sidebar toevoegen. Veel thema’s en plugins voegen extra widgets aan dit menu toe, zo kan je bijvoorbeeld een Instragram feed toevoegen.

Daarna klik ik op het pijltje van de text-widget, zodat die uitklapt. Daarna schrijf ik wat over mezelf en het blog en klik ik op ‘Save’. De aangepaste sidebar Klik op Weergave/Appearance en klik daarna in het submenu op ‘Customize’Klik vervolgens op Site Identity, helemaal bovenaan links. Verander, als dat nodig is, de titel en de tagline.

Het logo vervangt vervolgens de titel en tagline. Die titel en tagline is dan nog wel zichtbaar in de zoekresultaten van Google. Ik wil wel zeggen dat het niet perse nodig is om een logo te nemen. Helemaal voor beginners. Een tekstlogo is clean, makkelijk en bijna onmogelijk om het fout te doen.

Daarnaast hebben de meeste betaalde Premium thema’s een aparte mogelijkheid om een logo toe te voegen. Er zijn duizenden plugins. Voor bijna elke functionaliteit die je kan bedenken is er wel een plugin te vinden. Wij gaan nu alleen een paar essentiële plugins downloaden, Contact form 7 (voor een contactformulier)Akismet (tegen spamreacties)Yoast SEO (voor extra zoekmachine optimalisatie instellingen) Jetpack is een plugin waar heel veel opties inzitten, zoals statistieken, extra widgets voor de sidebar (een afbeelding toevoegen, bijvoorbeeld), de mogelijkheid om de CSS aan de passen en gravatar foto’s bij reacties.



Als je voor Premium Hosting van Xel hebt gekozen dan maakt het niet veel uit, omdat je site dan al supersnel is. Klik op plugins en klik daarna op ‘Nieuwe plugin’. Waarschijnlijk staan de bovenstaande plugins wel in het lijstje van ‘uitgelicht’, ‘aanbevolen’ of ‘populair’ - how to be a successful book blogger. Maar wij gaan voor de zekerheid de zoekfunctie gebruiken.

Page Blogger

Klik daarna bij de juiste plugin op ‘Nu installeren’. Klik daarna op de blauwe knop ‘Activeren’. Volg dezelfde stappen bij elke van de bovenstaande plugins. Om Akismet te activeren, moet je een account hebben. Die kan je gratis aanmaken op Akismet. com. Je moet dan voor de ‘basic’ optie kiezen.

Je bent er een paar minuutjes bezig, maar het voorkomen van spam is enorm handig en tijdbesparend. Ook Jetpack moet je activeren door een Word, Press account aan te maken. Stel, je wilt een plugin voor social media buttons toevoegen. Dan zou ik eerst Googelen naar iets in de trant van ‘The best Word, Press social media buttons plugins’.

Download vervolgens de plugin via de zoekfunctie in Word, Press. Bijna elke plugin krijgt een eigen menu-item in het Word, Press dashboard, soms staat die onder een bestaand kopje, zoals Instellingen. Via het menu-item van de plugin kan je de opties van de plugin zin - how to be a successful book blogger. Na het installeren van Contact Form 7 heb je een nieuw menu-item in de sidebar van je dashboard, genaamd Contact.

Je kan boven de shortcode nog wat zeggen over het opnemen van contact. Sla de pagina vervolgens op. Als je nu naar jouw contactpagina gaat, dan zie het formulier - how to be a successful book blogger. Stuur jezelf direct eens een mailtje om te testen of het formulier werkt. Het komt soms voor dat je spam krijgt via het contactformulier.

Je krijgt dan een extra optie, genaamd Honey, Pot, bij het aanpassen van een contactformulier. Voeg die code toe aan het contactformulier en je bent direct van de spam af. Het is nu slim om jouw eerste blogartikel te publiceren. Dan weet je hoe de editor werkt en krijgt de homepage meer ‘body’.

How To Be A Successful Blogger

Ben je nog niet helemaal klaar met het artikel, klik dan rechtsboven op ‘Save Draft’. Dan kan je later verder met het artikel. Selecteer de zin waarvan je een kop wilt maken. Klik daarna links in de toolbar op ‘Alinea’. Selecteer daarna de grootte van de kop. Gebruik de ‘Header 1/Koptekst 1’ niet.

En je hebt er maar één nodig. Elk groot onderdeel krijgt een ‘Header 2/Koptekst 2’. In een normaal artikel zou je die een paar keer gebruiken. Een ‘Header 3/Koptekst 3’ gebruik je bij een subonderdeel. Een header 3 wordt gebruikelijker als je een lang artikel gaat schrijven. De rest van de headers hoef je waarschijnlijk niet te gebruiken – weinig artikelen zijn zo groot dat Koptekst 4, 5 of 6 nodig zijn.

De afbeelding wordt dan direct geüpload en in het artikel gezet. Een andere manier om afbeeldingen toe te voegen is met de knop ‘Add media’ of ‘Media toevoegen’. Die zie je boven de editor. Je kan dan direct afbeeldingen selecteren die je al eens eerder hebt geupload of je kan via ‘Upload files’ nieuwe afbeeldingen uploaden.

Gebruik de uitlijnopties (die staan naar de quote-icoon) in de sidebar om de afbeelding een plek te geven. Door op de afbeelding te klikken en het hoekje van de afbeelding ‘vast te pakken’ kan je de afbeelding vergroten of verkleinen. Je kan een ‘aanbevolen foto/featured image’ toevoegen (hoeft niet). Die afbeelding wordt dan bovenaan het blog getoond.

Bijna elke premium Word, Press thema doet wel iets met die afbeelding. Hier een voorbeeld:Elke afbeelding die je hier ziet, is een featured image van een blog In de sidebar aan de rechterkant heb je een blokje helemaal onderaan die ‘aanbevolen afbeelding’ of ‘featured image’ heet. Daar kan je de afbeelding toevoegen.

Blogger Homepage



Met die code geef je aan tot hoe ver de samenvatting gaat. Klik daarna weer op ‘wysiwyg’ en klik op opslaan. Ik zou zelf een stuk of drie artikelen al schrijven, voordat je de volgende stap maakt. Die artikelen hoef je nog niet te promoten. De voordelen zijn:Je website heeft meer body, zodat het er direct goed uitziet.

Als je later een blog gaat promoten, kan een lezer direct verder lezen. In principe kan je nu ook al klaar zijn. Maar er is een redelijke kans dat je een Premium Word, Press thema wil kopen Voorbeeld van een Word, Press blog thema die je kan kopen, Er zijn gratis thema’s die je kan installeren.

Wil je ze toch zien? Klik dan eerst op ‘Weergave/Appearance’ en dan op ‘Thema’s’ te klikken. Klik daarna bovenaan op ‘Add new/nieuwe toevoegen’. Je kan dan op dezelfde manier als het vinden van plugins, gratis thema’s vinden. Word, Press werkt met thema’s. Het thema bepaalt de indeling van de site en hoe de site er uit komt de zien (Vanessablogt.be).

Je kan een professioneel thema kopen voor ongeveer 50 euro op een marktplaats voor thema’s. Op zo’n site kan je kiezen uit duizenden verschillende professionele thema’s. Je kiest dan een thema waarbij het design en de indeling jou aanspreekt. Sommige thema’s hebben zelfs een pagebuilder, waarmee je zelf pagina’s kan samenstellen - how to be a successful book blogger.

500 euro denken. Een professioneel thema is in elk opzicht beter. En het kost helemaal niet zo veel. 50 euro. Ik heb een heel artikel geschreven over het vinden, kopen en installeren van het perfecte thema. Een nieuwsbrief is de manier om nieuwe bezoekers om te zetten in vaste bezoekers.

Blogger Mobile Friendly

Je kunt die vraag niet beantwoorden met een simpele stappenplan of checklist (how to be a successful book blogger). Het is een vraag waarbij het antwoord per persoon en per situatie verschilt. Als het zo makkelijk was, dan was iedereen succesvol. Om de vraag te beantwoorden moeten we eerst uitzoomen - Vanessa. Succesvol worden met een blog is een vergelijkbaar met succesvol worden als ondernemer, op Twitch, op Twitter, Tik, Tok of als muzikant.

Laten we starten met content. Andy Dixon, Summering Je moet met regelmaat iets maken dat de doelgroep wil zien/kijken/horen/hebben. Iets wat beter, leuker, zeldzamer of anders is dan alternatieven. Iets wat eigen is – en dus niet te kopiëren valt. Wat dat precies is, verschilt per mens en per situatie.



We willen iets leren. We willen verrast worden. We willen vermaakt worden. We willen hetgeen wat we nu doen – ons vak of hoe we onze tijd besteden – sneller en beter kunnen. We willen verhalen en ervaringen horen die ons wat kunnen leren over onbekende situaties. We willen weten wat anderen mensen doen en hoe ze denken.

We willen nieuwtjes, nieuwe ontdekkingen en roddels, zodat we die weer kunnen delen aan ons netwerk (en daar gewaardeerd voor worden). We willen slimmer, wijzer, rijker, populairder, fitter zijn dan onze directe omgeving - how to be a successful book blogger. We willen ons begrepen voelen. We willen bevestiging dat we in een bepaalde groep horen en in die groep een eigen rol hebben, We willen horen dat we gelijk hebben of goed bezig zijn.

Kanalen ook. Maar wat we blijven consumeren niet. Een succesvol blog vervult minimaal een van deze verlangen bovengemiddeld goed. Schrijvers en bloggers lopen vaak vast omdat ze zich erg druk maken over het vinden van een onderwerp waar ze over kunnen schrijven. Maar het onderwerp is minder belangrijk dan je denkt.

Template Blogger 2022

a. The New York Times en heeft meerdere receptenboeken geschreven). Ik volg haar niet voor de recepten, terwijl die altijd goed zijn. Maar recepten kun je overal vinden. Ik volg haar voor haar humor. Voor haar verhalen. Voor de manier hoe ze schrijft – en praat. Voor de lichtheid waarmee ze het koken – en in het verlengde haar leven – aanpakt.

Een artikel bestaat uit:Inhoud – wat je bespreekt, Doel – wat je probeert te bereiken, Benadering – vanuit welke invalshoek je het onderwerp benadert, Format / Vorm – in welk jasje je het blog stopt, Toon – de manier hoe je praat met de doelgroep, Je moet iets vinden – een manier van schrijven en een manier om een onderwerp te benaderen – dat uit jezelf vloeit en waar mensen op staan de wachten.

Met jouw persoonlijkheid - how to be a successful book blogger. Met jouw humor, verhalen en jouw manier van schrijven. Expeditie Robison, Wie is de Mol en de Recipe Relay Challenge van Sorted, Food zijn allemaal voorbeelden van succesvolle formats die met relatief weinig moeite keer op keer herhaalt kunnen worden. Het doel is om met de tijd te struikelen op iets dat werkt.

Navigation

Home

Latest Posts

Fitness Babes

Published Dec 03, 22
6 min read

Coverband Metallica

Published Dec 03, 22
10 min read

Fleetwood Mac Coverband Valkenburg

Published Dec 03, 22
10 min read